Skip to content Skip to navigation
 Sligro Food Group

Vorig jaar boekte Sligro Food Group een omzetstijging van 5,4% in vergelijking met het jaar voordien. In totaal realiseerde het bedrijf in 2016 een afzet van 2,813 miljard euro Desondanks liep de nettowinst van de Nederlandse onderneming met 9,1% terug: van 81 naar 73 miljoen euro. Daling is vooral het gevolg van de mindere resultaten van supermarktketen Emté.

Les Tartes de Françoises

Het eerste atelier van Les Tartes de Françoise opende zijn deuren in Elsene. Het concept is eenvoudig: zoete en hartige taarten, gemaakt op grootmoeders wijze, met eerlijke ingrediënten en zonder tierlantijntjes. Vandaag is het aantal ateliers fors toegenomen, maar de taarten worden nog steeds met evenveel liefde voor het vak bereid. Steeds vaker wordt er voor bio-ingrediënten en seizoensgebonden producten gekozen, met altijd één doel voor ogen: het bakken van grote, sierlijke, leuke en feestelijke taarten om te delen met iedereen.

UberEATS

Take-away leverdienst UberEATS zal zijn dekking- en leverzone uitbreiden tot heel Brussel en de gemeenten Machelen, Zaventem en Vilvoorde. Hiermee wordt tegemoetgekomen aan de stijgende vraag van de gebruikers en blijft UberEATS de concurrentie een stapje voor. UberEATS en Deliveroo zijn immers grotendeels in dezelfde zone actief, waar nu eenmaal ook de meeste restaurants gevestigd zijn.

Urban Lif

Eind januari 2017 introduceerde Carrefour in Milaan voor het eerst zijn nieuwe concept Carrefour Express ‘Urban Life’. Het betreft meer dan alleen maar een lokale supermarkt. 

Eu’Vend & coffeena

Van 27 tot en met 29 april vormt KölnMesse de ideale locatie om de nieuwe trends op het vlak van vending en koffie te spotten, want dan vindt immers de internationale vakbeurs Eu’Vend & coffeena plaats.